Saturday 26 April 2008
ปฎิเสธไม่ได้ว่า อาชีพผู้กำกับนั่น รายได้มันสูง ใครๆก็อยากเป็นผู้กำกับ คนส่วนใหญ่ถึงฝัน
Dreams : ปฎิเสธไม่ได้ว่า อาชีพผู้กำกับนั่น รายได้มันสูง ใครๆก็อยากเป็นผู้กำกับ คนส่วนใหญ่ถึงไฝ่ฝัน
ตังเก - พงษ์เทพ กระโดนชำนาญ
ฉันเกิดอยู่แดนอีสาน
ถิ่นกันดารที่เขาดูหมิ่นดูแคลน
จากไกลไปหากินต่างแดน ก็อาลัยแสนเมื่อจำต้องพรากบ้านมา
ร่อนเร่พเนจรไป เหมือนนกไพรไร้พงพนา
ไม่ได้จับไถเลยไปจับปลา ไม่ได้ทำนาเลยมากับเรือตังเก
แรกแรกก็กลัวหลายหลาย ต้องเมามายคลื่นโอละเห่
คิดถึงแม่ที่เคยไกวเปล โอ้เปลน้อยคือเรือตังเก
มีแม่ทะเลกล่อมนอนแรงแรง
แม่โมโหใครมา
หรือเป็นตำราให้ลูกแข็งแกร่ง
ลูกขอปูขอปลา มากมากเถิดหนาพอเป็นค่าแรง
ทะเลมันถมไม่เต็ม
เหมือนคนใจเค็มที่คอยยื้อแย่ง
คนจนก็ถมไม่เต็ม แต่ใจไม่เค็มทำงานเข้มแข็ง
อยากมีเรือสักลำจะพาคนงามที่คิดจะแต่ง
ลอยล่องลำนาวา ให้ปลาอิจฉาเวลาคลื่นแรง
แม่โมโหใครมา
หรือเป็นตำราให้ลูกแข็งแกร่ง
ลูกขอปูขอปลา มากมากเถิดหนาพอเป็นค่าแรง
ทะเลมันถมไม่เต็ม
เหมือนคนใจเค็มที่คอยยื้อแย่ง
คนจนก็ถมไม่เต็ม แต่ใจไม่เค็มทำงานเข้มแข็ง
อยากมีเรือสักลำจะพาคนงามที่คิดจะแต่ง
ลอยล่องลำนาวา ให้ปลาอิจฉาเวลาคลื่นแรง
มาเดือนกันยา 2008
ได้ยนโฉม....
ความรวยไม่ใช่สิ่งที่ผิดนะครับ พี่พงษ์เทพ
ด้วยจิตคาระวะ........
The handsome Leopard 46 has high freeboard, as you'd expect on a cruising cat, but it's nicely broken up by a chine above the waterline. Above the chine, the hull flares to increase interior volume; below it, the hulls are narrower, which means better speed.
We sailed the Leopard in light air, and the slippery hulls gave us boat speed nearly equal to the wind speed. Steering a few steps above the cockpit from a comfy chair for two, we had a good view of the sails and easy access to the main and jib winches on the coachroof. This boat had a three-cabin layout: Two cabins in the port hull have double berths separated by two midship heads with showers, and a single cabin to starboard has a large double berth aft and a settee and storage amidships with a luxurious head forward.
The saloon is bright and airy, as with most cats, but this one has three small opening ports forward to provide through ventilation. A nav station with a chair is to starboard, next to a large dinette with wraparound seating. The galley is to starboard along the aft bulkhead with a fold-out countertop that extends into the spacious, covered cockpit. A table with wraparound seating is to port, with seating aft in the open air for those who want more sun but still participate in the cockpit conversation. Yes, the Leopard 46 is one comfortable cat, but that comfort comes at a price: $520,000. Still, for the owner who can afford it, this cat is a fast one that can go anywhere Related Resources
2007 CW Sailboat Show: Boat Reviews and Photo Gallery Directory
Leopard 46 Specs
LOA: 46' 4"
LWL: 44' 7"
Beam: 24' 10"
Draft: 4' 5"
Sail Area: 1,011 sq. ft.
Displacement: 24,206 lb.
Water: 206 gal.
Fuel: 185 gal.
Engine: 40-hp. Volvo
Designer: Morrelli & Melvin
Price: $520,000
Leopard Catamarans, (727) 530-5424, http://www.leopardcatamarans.com/
ตังเก - พงษ์เทพ กระโดนชำนาญ
ฉันเกิดอยู่แดนอีสาน
ถิ่นกันดารที่เขาดูหมิ่นดูแคลน
จากไกลไปหากินต่างแดน ก็อาลัยแสนเมื่อจำต้องพรากบ้านมา
ร่อนเร่พเนจรไป เหมือนนกไพรไร้พงพนา
ไม่ได้จับไถเลยไปจับปลา ไม่ได้ทำนาเลยมากับเรือตังเก
แรกแรกก็กลัวหลายหลาย ต้องเมามายคลื่นโอละเห่
คิดถึงแม่ที่เคยไกวเปล โอ้เปลน้อยคือเรือตังเก
มีแม่ทะเลกล่อมนอนแรงแรง
แม่โมโหใครมา
หรือเป็นตำราให้ลูกแข็งแกร่ง
ลูกขอปูขอปลา มากมากเถิดหนาพอเป็นค่าแรง
ทะเลมันถมไม่เต็ม
เหมือนคนใจเค็มที่คอยยื้อแย่ง
คนจนก็ถมไม่เต็ม แต่ใจไม่เค็มทำงานเข้มแข็ง
อยากมีเรือสักลำจะพาคนงามที่คิดจะแต่ง
ลอยล่องลำนาวา ให้ปลาอิจฉาเวลาคลื่นแรง
แม่โมโหใครมา
หรือเป็นตำราให้ลูกแข็งแกร่ง
ลูกขอปูขอปลา มากมากเถิดหนาพอเป็นค่าแรง
ทะเลมันถมไม่เต็ม
เหมือนคนใจเค็มที่คอยยื้อแย่ง
คนจนก็ถมไม่เต็ม แต่ใจไม่เค็มทำงานเข้มแข็ง
อยากมีเรือสักลำจะพาคนงามที่คิดจะแต่ง
ลอยล่องลำนาวา ให้ปลาอิจฉาเวลาคลื่นแรง
มาเดือนกันยา 2008
ได้ยนโฉม....
ความรวยไม่ใช่สิ่งที่ผิดนะครับ พี่พงษ์เทพ
ด้วยจิตคาระวะ........
The handsome Leopard 46 has high freeboard, as you'd expect on a cruising cat, but it's nicely broken up by a chine above the waterline. Above the chine, the hull flares to increase interior volume; below it, the hulls are narrower, which means better speed.
We sailed the Leopard in light air, and the slippery hulls gave us boat speed nearly equal to the wind speed. Steering a few steps above the cockpit from a comfy chair for two, we had a good view of the sails and easy access to the main and jib winches on the coachroof. This boat had a three-cabin layout: Two cabins in the port hull have double berths separated by two midship heads with showers, and a single cabin to starboard has a large double berth aft and a settee and storage amidships with a luxurious head forward.
The saloon is bright and airy, as with most cats, but this one has three small opening ports forward to provide through ventilation. A nav station with a chair is to starboard, next to a large dinette with wraparound seating. The galley is to starboard along the aft bulkhead with a fold-out countertop that extends into the spacious, covered cockpit. A table with wraparound seating is to port, with seating aft in the open air for those who want more sun but still participate in the cockpit conversation. Yes, the Leopard 46 is one comfortable cat, but that comfort comes at a price: $520,000. Still, for the owner who can afford it, this cat is a fast one that can go anywhere Related Resources
2007 CW Sailboat Show: Boat Reviews and Photo Gallery Directory
Leopard 46 Specs
LOA: 46' 4"
LWL: 44' 7"
Beam: 24' 10"
Draft: 4' 5"
Sail Area: 1,011 sq. ft.
Displacement: 24,206 lb.
Water: 206 gal.
Fuel: 185 gal.
Engine: 40-hp. Volvo
Designer: Morrelli & Melvin
Price: $520,000
Leopard Catamarans, (727) 530-5424, http://www.leopardcatamarans.com/